2.9 C
București
AcasăAfaceriFlyer vs. brosura - cand si cum trebuie sa le folosesti?

Flyer vs. brosura – cand si cum trebuie sa le folosesti?

Multi marketeri nu tin cont de diferentele dintre un flyer si o brosura, chiar daca utilitatea fiecarui format se reflecta diferit in strategia de marketing. Dar surprinzator este ca si unii graficieni par a trece cu vedere aspectele care fac ca fiecare dintre cele doua formate sa fie unic.

Care sunt, asadar, diferentele dintre un flyer si o brosura si in ce contexte ar trebui utilizat fiecare format?

Caracteristicile flyerelor

Un flyer (fluturas publicitar) are format A4, A5, A6 sau DL, nu se pliaza si poate fi printat doar pe fata sau pe fata si pe verso. De exemplu, optiunile de printare pentru flyere de la Headprint.ro includ hartie cu grosimi care variaza intre 80g/mp si 300g/mp, cu laminare mata sau lucioasa.

Flyerele sunt folosite pentru a transmite mesaje concise, in care sunt incluse “call to action-uri”. De obicei sunt distribuite manual, dar pot fi trimise si prin posta.

Modul in care sunt utilizate face ca flyerele sa aiba durata de viata mai mica decat alte materiale publicitare.

Cel mai des sunt folosite ca insert-uri in ziare sau reviste, ca materiale informative in cadrul unor evenimente si in localuri sau ca materiale promotionale in cadrul unor campanii (anuntarea unor discounturi, promotii etc.). Costurile flyerelor sunt mai scazute decat ale brosurilor.

Caracteristicile brosurilor

Spre deosebire de flyere, brosurile se pliaza in moduri diferite, fiind alcatuite din doua sau mai multe sectiuni.

In cazul brosurilor, pentru print este folosita hartie mai groasa si mai rezistenta, pentru ca materialele sunt pastrate mai mult si manevrate mai des decat flyerele.

Brosurile contin mai mult text decat flyerele si sunt distribuite diferit, pentru ca si costurile de productie sunt mai ridicate.

In general, rolul brosurii este de a informa clientii despre un brand sau o companie, de a le prezenta noutati anagajatilor unei companii sau de a insoti alte materiale publicitare in cadrul unei campanii de promovare.

Este important ca hartia brosurii sa fie adaptata spatiului si modului in care aceasta va fi folosita.

In timp ce design-ul unui flyer este strident si bazat pe contraste puternice, avand rol de a comunica rapid un mesaj la care potentialii clienti sunt expusi pentru scurt timp, cel al brosurii este mai complex si nu atat de accentuat, punand in valoare calitatea textului si a materialului.

Cum sa creezi flyere si brosuri eficiente

Alaturi de cartile de vizita, flyerele si brosurile sunt printre cele mai populare materiale publicitare. Acestea trebuie realizate in asa fel incat sa se remarce si sa comunice eficient pentru produsele si/sau serviciile pe care le promoveaza, fara sa implice un buget foarte mare. Calculeaza pretul pentru flyere de la Headprint.ro folosind calculatorul de pe site.

Este important ca materialele publicitare sa contina culori si font-uri atractive, mai ales pe partea din fata.

De asemenea, este esential ca textul sa fie lizibil, coerent, motivational, util si sa includa call-to-action. Este recomandat sa fie evidentiate anumite cuvinte-cheie din mesajul pe care flyer-ul sau brosura il transmite, pentru ca utilizatorii sa poata citi textul si „pe diagonala”.

Mesajul materialelor publicitare trebuie compus in acord cu target-ul. Cunoaste-ti publicul si lucreaza cu un copywriter profesionist pentru a concepe mesajele publicitare cu scopul de a starni interesul audientei si de a-i determina pe cei interesati sa actioneze.

Este important ca design-ul flyer-ului sau al brosurii sa fie creat de sus in jos, cu alte cuvinte sa integreze elementele esentiale in jumatatea superioara a materialului, pentru ca oamenii citesc de sus in jos.

Este de preferat sa folosesti design de tip full-bleed pentru flyere si brosuri, dar si sa incluzi imagini de cea mai buna calitate ca suport pentru text. Imaginile trebuie sa fie intelese de la primul contact vizual pentru ca mesajul sa aiba sanse de a fi retinut de consumator, asa ca evita sa il pui in postura de a „ghici” ce contine o imagine.

Nu in ultimul rand este important sa integrezi branding-ul pe materialele publicitare – logo-ul si elementele specifice identitatii de brand sunt esentiale pentru ca un flyer sau o brosura sa se distinga pe piata.

Ultimele articole

Explorați mai mult