Fie că eşti elev, student sau deja în câmpul muncii, biroul este un spaţiu important pentru foarte mulţi dintre noi, iar un birou bine organizat este unul din acele detalii aparent mici, dar care îţi vor schimba semnificativ viaţa. Dacă şi tu ai în plan să îţi organizezi mai bine biroul, iată cum poţi face asta.
Cum să îţi organizezi biroul: sfaturi şi idei practice
Fie că lucrezi sau studiezi, că o faci de acasă sau de la un sediu, un birou bine organizat este esenţial pentru o mai bună desfăşurare a activităţii. Dacă vrei să ai un birou organizat, care să îţi permită să ai un ritm de lucru mai lin şi, deci, o productivitate mai ridicată, iată cum îl poţi obţine:
Sortează materialele
Una dintre problemele frecvent întâlnite atunci când vorbim despre un birou dezorganizat este lipsa de claritate. Concret, aceasta se traduce prin aglomerarea pe birou a unor materiale de care, cel mai adesea, nu este nevoie să fie acolo. Pentru a evita asta, sortează periodic materialele: îndosariază şi adună în bibliorafturi notate atent tot ce este important de păstrat, iar foile irelevante sau care şi-au pierdut valabilitatea distruge-le, pentru a face loc altor materiale.
Fă-ţi un sertar în care să pui tot ce nu foloseşti frecvent
Un mod prin care să te asiguri că biroul tău e mereu organizat este să adopţi o abordare minimalistă atunci când vine vorba despre lucrurile pe care le păstrezi pe birou. Ţine doar ce foloseşti constant, iar restul de pixuri, foarfece, agrafe, sticky notes sau cărţi de vizită depozitează-le într-un sertar la îndemână, pentru mai mult spaţiu pe birou.
Nu încărca biroul
Un lucru pe care mulţi dintre noi avem tendinţa să-l uităm este că biroul trebuie să fie funcţional, nu frumos. Renunţă la ornamentele de birou şi concentrează-te pe transformarea lui într-un spaţiu aerisit şi funcţional.
Aranjează biroul în funcţie de nevoile tale
Un birou bine organizat înseamnă pentru fiecare dintre noi altceva, însă pentru a fi cu adevărat eficientă, această organizare trebuie să ţină cont de particularităţile beneficiarului. Aranjează toate obiectele importante pe partea care corespunde cu mâna ta dominantă, pune-ţi laptopul sau monitorul pe birou astfel încât să îl ai în faţă şi nu ţine pe birou decât materialele de care ai neapărată nevoie în ziua respectivă, pentru a crea dezorganizarea.
Fă curăţenie şi pe desktop
În prezent, laptopul sau PC-ul sunt componente indispensabile ale oricărui birou, aşa că un birou bine organizat include, obligatoriu, şi un desktop la fel de bine organizat. Lasă la îndemână doar folderele relevante, şi opreşte notificările pe timpul programului de muncă sau studiu, pentru a evita distragerea.
Ţine o agendă la îndemână
Să adaugi încă un obiect pe birou s-ar putea să nu sune tocmai organizat, însă pentru biroul tău o singură agendă este mereu preferabilă unui teanc de bileţele şi sticky notes. Foloseşte-o pentru notat informaţii importante, numere de telefon sau adrese, iar riscul de a le pierde va scădea şi el considerabil.
Să ai un birou organizat este esenţial pentru un ritm de lucru şi o productivitate mai bune. Partea bună este că poţi să îţi organizezi biroul cu minimul de efort, atâta timp cât eşti atent la detalii şi deschis spre soluţii. Vizitează CRTBirotica.ro pentru soluţii de arhivare şi papetărie, pentru a te asigura că biroul tău este ferit de îngrămădeală şi haos.
Sursa foto: pexels.com