Biroul este una dintre cele mai importante zone din casă, pentru că aici petrecem mult timp din zi. De aceea, trebuie să fie amenajat astfel încât să ne simțim în largul nostru și să putem lucra eficient.
Indiferent dacă folosești biroul pentru a termina proiectele de la job, pentru a învăța pentru un examen, ori pentru că lucrezi remote, asigură-te că acesta este un spațiu separat de restul casei. În felul acesta, o să lucrezi eficient, fără să existe riscul ca membrii familiei să-ți distragă atenția.
Din păcate, deseori biroul ajunge să fie aglomerat cu multe cărți, documente și alte lucruri împrăștiate. Iată mai jos cum îl poți amenaja corect și eficient, astfel încât să fii mai creativ și să te simți mai confortabil în timp ce lucrezi.
Renunță la lucrurile nefolositoare
Multe persoane țin lucruri nefolositoare pe birou. Dosare, tot felul de acte, notițe și hârtiuțe, pixuri și nu numai. Ideal este să păstrezi doar lucrurile pe care le folosești frecvent. Acestea pot fi un stilou și un carnețel, suportul pentru încărcarea telefonului, sticla cu apă sau ceașca de cafea și o cârpă din microfibră pentru curățarea ecranului computerului.
Așadar, ideal este să te debarasezi de toate lucrurile pe care nu folosești zilnic. În felul acesta eviți blocajul creativ, pentru că un spațiu încărcat îți afectează concentrarea.
Biroul trebuie să fie un spațiu aerisit și ordonat, dar totodată e important să ai la îndemână tot ce îți trebuie. De aceea, ar fi bine să păstrezi obiectele în locuri special amenajate. Spre exemplu, poți păstra dosare și diferite acte în tăvițe pentru documente.
Personalizează-ți spațiul de lucru
Nu este nimic rău să-ți personalizezi biroul, mai ales dacă design-ul pe care-l alegi te inspiră. De exemplu, poți pune pe birou câteva obiecte personale, spre exemplu cana favorită, în care poți ține pixurile și creioanele.
Fotografiile, suvenirurile din călătorii și alte obiecte ne aduc bucurie atunci când le privim. Totuși, prea multe astfel de obiecte nu sunt recomandate pe birou. Încearcă să te limitezi la doar trei elemente. Indiferent de alegere, asigură-te că tot ceea ce păstrezi este util și necesar.
Ascunde accesoriile și cablurile
Dacă ai multe accesorii de birotică, le poți așeza, de exemplu, în spatele monitorului, ori în spatele laptop-ului. Nu uita nici de cablurile inestetice! Le poți ascunde foarte ușor sub birou, folosind banda Velcro.
Nu uita de spațiile de depozitare
Pentru o mai bună organizare, alege un birou cu etajere și sertare, care nu ocupă mult spațiu și îți permite să ai acces rapid la lucrurile tale. Tot pentru a economisi spațiu, ideal este să-ți extinzi spațiul de depozitare pe verticală, nu pe orizontală.
Depozitează în sertarele biroului accesoriile pe care nu le utilizezi frecvent, cum ar fi foarfeca sau post-it-urile. Dosarele pe care nu le folosești des este bine să aibă propriul lor dulap, ca să nu te încurce.
Fiecare dintre noi are propriile preferințe atunci când vine vorba de spațiul de lucru. Pentru unii, biroul ideal este un loc minimalist, fără prea multe obiecte în jur, în timp ce alții se simt bine fiind înconjurați de hârtii, dosare și alte obiecte.
Indiferent de stilul pe care îl preferi, puțină organizare nu strică niciodată. În plus, dacă toate lucrurile sunt puse la locul lor, nu vei mai sta să le cauți, pierzând astfel timp prețios, în care poți face altceva.