Tot mai multe companii aleg să migreze cu site-ul de la HTTP la HTTPS ca urmare a anunțului Google conform căruia SSL-ul va deveni un factor de ranking important, dar și din dorința de a asigura platformei o securitate ridicată și o îmbunătățire a vizibilității în motoarele de căutare, adică pentru SEO. Deși multe dintre recomandările Google apar sub forma unui set de informații referitoare la migrarea la SSL, ne-am gândit că ți-ar prinde bine câteva sfaturi adunate într-un ghid SEO pentru migrarea unui site de la HTTP la HTTPS. Iată ce ar trebui să știi dacă vrei să îți îmbunătățești site-ul.
Înainte de lansarea site-ului
1. Achiziționează un certificat SSL care să acopere toate nevoile site-ului și instalează-l pe server.
2. Înregistrează versiunea HTTPS în Google Search Console, atât în varianta www, cât și non-www.
3. Setează un sistem de monitorizare prin care poți urmări cuvintele cheie non-brand cu ajutorul cărora clienții ajung pe site-ul tău.
4. Identifică landing page-urile cu cea mai bună vizibilitate SEO, adică pe cele care adună cel mai mult trafic organic.
5. Realizează un crawling a website-ului pentru a identifica posibilele broken links sau a redirecționărilor în lanț. Programul Screaming Frog este cel mai potrivit pentru această etapă.
6. Asigură-te că imaginile, fișierele css, js, pdf sau alte resurse utilizate sunt încărcate din url-uri de tip https.
7. Verifică redirecționările www/non-www și a url-urilor cu sau fără trash și asigură-te că acestea sunt făcute în mod corect.
8. Testează redirecționările de tip 301 de la url-urile http la cele https.
9. Generează noul fișier Sitemap.XML care să conțină versiunile https ale url-urilor din site.
10. Pregătește fișierul robots.txt pentru a fi publicat după lansarea site-ului.
11. Pregătește modificările necesare în campaniile de marketing, cum ar fi link-urile din newsletter, bannerele pentru site-uri sau altele.
12. Dacă site-ul are setări speciale în Google Search Console de gestiune a parametrilor din url-uri, acestea trebuie reaplicate în versiunea contului de Google Search Console aferent versiunii de https.
13. Configurează aplicația Google Analytics pentru a putea monitoriza și datele din versiunea securizată a site-ului nou. Nu creați un alt cont de Google Analytics!
În timpul publicării versiunii HTTPS
1.Verifică dacă structura noilor url-uri este aceeași cu cea a vechilor link-uri.
2. Verifică dacă link-urile interne din site fac trimitere direct către versiunea HTTPS.
3. Verifică dacă adresele din tag-ul canonical fac trimitere spre versiunea https a paginii respective.
4. Verifică dacă la accesarea unui url din site-ul în format http se face automat redirecționarea de tip 301 către corespondentul său de tip https. Url-urile ar trebui să fie identice, exceptând litera „s”.
5. Actualizează fișierul robots.txt pentru a reflecta migrarea.
După publicarea versiunii securizate
1. Realizează un crawl complet al site-ului pentru a fi sigur că url-urile https sunt singurele accesibile și nu au erori.
2. Adaugă fișierul sitemap.txt cu url-urile https în Google Search Console la cinci zile după migrare, după care îl poți șterge pe cel vechi.
3. Verifică dacă există resurse nesecurizate, așa cum ar putea fi cazul unor imagini, pdf-uri sau alte resurse externe care se pot încărca din url-uri nesecurizate.
4. Monitorizează activitatea Googlebot de crawling a site-ului din Google Search Console.
5. Monitorizează vizibilitatea SEO a domeniului pentru a putea identifica erorile de landing page carea putea apărea.
Pentru detalii despre aceste proceduri și sfaturi mai amănunțite, accesează link-ul menționat în introducerea acestui articol.